Eipä sitä sitte tullu ihan aiotulla aikataululla kirjoteltua uutta blogia viikon tapahtumista. Onneksi viikossa riittää nuita päiviä, että voi välillä ottaa rennomminki, ei tarvi paahtaa tukka putkella paikasta toiseen.

Keskiviikkona sää suosi meidän reissua Wet ´n´Wild vesipuistoon, parinkymmenen minuutin matkan päähän Surfers Paradisesta. Saatiin tuntuva paljousalennus kun ostettiin omalta hostellilta liput kahteen puistoon. Vesipuisto tarjosikin mitä toinen toistaan näyttävämpiä liukumäkiä, niin yksin kuin parin kanssa patjalla tai isommille ryhmille lauttoja. Osa mäistä ottikin kunnolla vatsanpohjasta ja hetken seiniä pitkin liukuessa sai miettiä kaatuuko patja kokonaan. Puistossa oli myös liukumäki, joka kirjaimellisesti veti lattian jalkojen alta ja jyrkän pudotuksen jälkeen kaarsi ylämäkeen. Nähtiin paljon niitä jotka ei päässeet koko mäkeä läpi, vaan vauhti hyytyi ylämäkeen ja liukuivat takaisinpäin.
Oltaisiin lisäksi haluttu käydä surf-simulaattorissa ja laitteessa, joka hinaa asiakkaat 50m korkeuteen ja sitten vapaapudottaa alas kun itse vetää narusta. Ikäänkuin benjihyppyä vaakatasossa. Kumpikin maksoi erikseen (ja ihan liikaa), niimpä me jätettiin ne välistä. Sitten kun ei jaksettu enää kiertää mäkiä, makoiltiin aaltoaltaassa tai leppoisassa virrassa uimarenkaiden päällä. Me luultiin, että oltiin tosi hiljaiseen aikaan käymässä, mutta jouduttiin silti jonottamaan aika pitkiäkin aikoja lähes kaikkiin mäkiin. Matkalla ehti kuivahtaa. Sää oli kuitenkin lämmin, samoin vesi, eli ei haitannut yhtään.

Jos jotain miinusta pitäisi mainita, niin hetken näytti, että alkaa sataa ja ehdittiin jo hetken pohtia joudutaanko lähtemään jos niin käy. Lisäksi budjettivajeen vuoksi osa mäistä vuorotteli tunnin mikä oli käytössä ja mikä ei. Jouduttiin vähän funtsimaan alueella kulkemista, että päästiin sopivaan aikaan joka paikkaan. Saatiin n. 6 tuntia tärveltyä kummassakin puistossa. Torstaina repäistiin Siljan synttäreiden kunniaksi ja syötiin kunnon pihvi-illallinen ja jälkkäriksi mansikkakakkua.

Tämä laite sai molemmat huutamaan, toisen innosta ja toisen kauhusta :)

Surfers Paradisessa vietetty viikko on ollu kyllä paras tähän mennessä. Hostelli oli tosi hyvä ja siisti, henkilökunta mukavaa ja meillä kävi tuuri huonekavereiden suhteen. Sosialistuminen muiden kanssa oli helppoa. Lisäksi hostellin edustushenksu keräsi joka ilta porukkaa hostellilta ja lähdettiin kaupungille, reissuun sisältyi ilmainen sisäänpääsy ravintolaan ja drinkkilippu. Mutta aika aikaa kutakin ja päästiin eilen Brisbaneen. Hostelliin kirjautumista odotellessa käytiin pieni kierros keskustaa ympäri.

Tänään lähdettiin kävelylle kohti Fortitude Valleyta ja Chinatownia. Paluumatkalla kierrettiin Brisbane-joen vartta takaisin ja törmättiin matkalla Bavarian Bier Cafe Brisbaneen. Seuraava viikko on tarkoitus ottaa rennosti, kierrellä kaupunkia ja säästää rahaa tuleviin viikkoihin.