Viikko vierähti, että mitään ollaan saatu kirjoitettua. Osittain siksikin, ettei tässä ole tapahtunut hirveitä..

Työnhaku jatkuu, hakemuksia ja cv:eitä lähetetään päivittäin eri paikkoihin ja me ollaan alettu metsästää niitä, joiden
ilmoitukset on julkaistu alle vuorokausi sitten. Itellä on alkanu kutitella kaikki muut paikat (promohommat ja jopa seinien maalaus) kuin oman alan. Edistystäkin on jollain tapaa tullut. Ile on käynyt tähän mennessä kahdessa haastattelussa ja on nyt liitetty yhden rekrytointifirman Pinnaclepeoplen (lue: paikallisen Enjoyn) listoille ja tiedossa on yksi keikkakin..ilmeisesti reilun viikon päästä.
Minä kävin yhdessä haastattelussa ja sainkin kovasti kehuja. Ihan ei vielä paikkaa luvattu, mutta lupaavalta kuulosti, varsinkin jos se, joka sinne on huomenna menossa, ei pärjää ihan niin hyvin. Muutenkin saattavat soittaa jos tarvetta on. Lisäksi ollaan käyty kävelyillä tässä lähiympäristössä ja poikettu cv:den kanssa jokaiseen paikkaan, jonka ikkunassa on lukenut että työntekijöitä haetaan. Niitä on yllättävän paljon. Yhdessä paikassa tässä ihan nurkilla luvattiin melkein jo kokeilu kummallekin ensi viikon alusta, mutta vielä eivät ole soittaneet. Varmistivat vielä, että vaikka molempia (tarjoilijoita ja baarimikkoja) tarvitaan, ettei toinen pety jos toinen tekee paremman vaikutuksen.. :)

Viime lauantaina käytiin ensimmäinen reissu Sydneyn reunamilla eli Bondi Beachilla. Osa on nähnytkin kuvia facebookissa kyseisestä vierailusta. Bussilla pääsi aika kivuttomasti edestakaisin. Hupaisin näkymä varmaan suomalaisen silmään oli hiekkarannalle rakennettu luistelurata. Rannalla oli menossa Winter Festival ja luisteluradan lisäksi oli kojuja joissa myytiin kuumaa kaakaota, lämpimiä ja hyvän tuoksuisia munkkeja ja muuta pikkupurtavaa. Aallot oli aika makean kokoisia ja Ilellä alkoi sisäinen surffari nostaa päätään. Merivesi oli yllättävän lämmintä ja näkyipä rantavedessä pari surffariakin nauttimassa "talvisäästä".
Meikäläinen kulki rannan tuntumassa takki ja pari kerrosta lämmintä päällä ja vastaan juoksi surffari, jolla roikkui märkäpuku lantion korkeudella ja yläruumis paljaana ja avojaloin.

Eilen oltiin huikentelevaisia ja lähdettiin hostellissa toimivan tapahtumaisännän mukaan iltarientoihin. Kulku suuntasi Strike-baariin, Moore Park -nimiselle alueelle n. 45-50 min kävelymatkan päähän Kings Crossista. Me ajeltiin mukavasti taksilla. Reissu maksoi $25/lärvi. Päästiin keilaamaan pari kierrosta ja pelamaan Laser Tagia (laserhippaa)
ja biljardia, kaikki sillä 20 dollarilla, 5 dollaria oli taksiin. Meille puettiin laserhipassa päälle erivärisiä vilkkuvia liivejä, joissa oli aseet kiinni. Meikäläinenkään ole koskaan pelannut Laser Tagia, joten oli aika jännä fiilis juosta hiki päässä pitkin huoneita, piilotella vastapuolen pelaajilta ja koittaa ampua laserilla toisen liiveihin. Jos sai osuman, ase ei hetkeen toiminu, eikä voinut ampua muita. Itse taisin kuolla useammin kuin osua kehenkään, mutta olihan meillä kivaa.

Arki on alkanut muodostua, herätään aamuisin tekemään keittiöhommat ja palataan takaisin nukkumaan jos ei ole yhteisiä huoneita siivottavana ja päivät haetaan töitä. Jos töitä ei ala täältä löytyä, me laitetaan varmaan kamppeet kasaan ja suunnataan pohjoiseen. Siellä on kuulemma vähän lämpimämpi. Hostellissa on aika suuri vaihtuvuus
porukassa, opiskelijat löytävät kämpän ja reissaajat jatkavat kuka minnekin. Me aletaan jo olla sitä porukkaa, jotka ovat asuneet täällä pisimpään.

Tänään on vesisade päivä eli otetaan rennosti ja levitetään takamusta tv-huoneessa. Sarja- ja leffatarjonta ei ole sieltä huonoimmasta päästä.. :)